0 0 ГРН
Товары в корзине

Ваша корзина пуста!

ШИННИЙ БІЗНЕС ОН-ЛАЙН В УКРАЇНІ

Шинний бізнес он-лайн в Україні виглядає сумно та невесело. Але завдяки повному трешу на ринку інтернет продажів шин, українські покупці мають найдешевші ціни у світі — можливо все добре?! давайте розбиратися...

Шина — це імпортований товар, тому в 100 % вона продається з ПДВ. По-іншому бути не може — адже імпортер при перетині митного кордону України авансом заплатив ПДВ і для того, щоб його повернути, повинен продати також із ПДВ. Український завод виробник ROSAVA так само продає свої шини з ПДВ.

Якщо вантажні шини, ще можливо купити з ПДВ он-лайн, то легкову шину по перерахунку з ПДВ продають лише декілька он-лайн продавців. І причому, ці продавці не є лідерами он-лайн продажів, хоча б і мали бути такими, оскільки отримають шини напряму від імпортера.

Висновок — більша частина он-лайн продажів здійснюється поза правовим полем. І живе лише за рахунок несплати податків у бюджет України. Як результат — найдешевші ціни у світі для українських водіїв. Зважаючи на купівельну спроможність українців - це суперово. Проте, як показує практика, покупець ніяк не захищений і слово гарантія - це міф. Фактично українці свідомо пішли на обмеження своїх прав споживачів - заради мінімальної ціни.

В Україні формально немає інтернет магазинів шин. Ті, що себе так називають - є онлайн вітриною. Інтернет-магазин, це коли ти замовив шину, вибрав зручний спосіб оплати, доставки. При доставці мається на увазі - де тобі зручніше змонтувати шину. Адже дивно, коли покупець їде на транспортну компанію забирає шину, потім шукає шиномонтаж. Інтернет купівля повинна економити і час і гроші. Інтернет продажі передбачають відустність телефонного спілкуванння, чи може хтось чув голос консультанта amazon чи ebay. Мінімальна ціна за шину в інтернеті - є плата за незручність.

Перші он-лайн продажі шин в Україні співпали з зародженням агрегаторів. Мається на увазі сайтів, які збирали прайси декількох постачальників в один. Відповідно історія розвитку он-лайн продажів пішла по іншому ніж у Європі.

Європейські шинники розвивали власні інтернет магазини, проте великі національні гуртовики задушили дані проекти за рахунок масштабу. Для покупця масштаб означає зручність — у якій би частині країни він не був, покупець може отримати шини, а при потребі сервіс по ремонту шини, чи питання гарантії і все це - за мінімальні гроші. Регіональні компанії такого надати не можуть.

Завдяки відсутності кордонів у Європі проти національних он-лайн проектів почали виступати загальноєвропейські компаніії . За рахунок шалених об'ємів продажу шин, подібні компанії отримали мінімально можливу ціну на ринку. Завдяки різниці оподаткування в кожній країні Євросоюзу подібні проекту отримали додатковий поштовх і ріст продажів. Для прикладу, якщо продає шини в Італію, без шиномонтажу з доставкою до клієнта кур'єром, то роздрібна ціна шини часто нижча ніж гуртова вхідна ціна для італійського гуртовики.

Маркетплейси стали відповіддю на глобальні продажі європейських шинників. Спочатку все починалося з продажів вживаних шин, потім почали продавати шини зі старими дотами, чи непопулярними розмірами за дешево. Регіональні шинники зрозуміли, що за мінімальних вкладень можна отримати глобальний європейський ринок роздрібних покупців шин. Проте дану тенденцію помітили великі компанії й почали виставляти шини на маркетплейсах, як спеціалізованих, так і загальних.

Проте, ефект маштабу - не спарцював. Щоб продавати через великі маркетплейси потрібно після фільтрування користувачем попадати на перші рядки — потрібно мати найнижчу ціну для певної країни. А це не завжди можливо через логістичні витрати. Невеликі регіональні шинні компанії можуть попадати на першу сторінку безкоштовно за рахунок низької ціни. Низька ціна забепезпечувалась меншими накладними витратами та більшою ціновою гнучкістю.

Великі європейські шинники не здалися й не віддали даний канал повністю, а дещо змінили підхід. Перевали продажі через маркетплейси в розряд рекламних витрат. І фінансові показники не страждають і об'єми продажів ростуть. Шинна компанія вибрала перелік торгових майданчиків, де хоче бути присутня, перелік брендів і типорозмірів, де її пропозиції повинні попадати в першу четвірку при фільтруванні завжди — таким чином організувала продажі шин. Причому, часто буває, що закупка шини більша, ніж продаж на маркетплейсі. Невеличким шинникам залишилися перші і друга сторінки — зважаючи на велику ємність європейського ринку їм вистачає.

Не можу пригадати джерело, європейці провели дослідження цін на спеціалізованих шинних маркетплейсах і загальних. І виявилося, що на загальних ціни на шини нижчі.

По своїй суті - онлайн продажі в Україні це маркетплейс чи торговий онлайн майданчик, як кому зручніше. Офісна кімната, пару телефонів — це типовий інтернетмагазин шин в Україні. А все починалося давно, коли якийсь менеджер із продажів йшов на "вільні хліба" з якоїсь шинної компанії. Маючи знання про шини, хороші відносини з постачальниками (мається на увазі, що йому давали гуртові ціни, хоча об'єми закупок цього й не дозволяли.) і робив свій інтернет магазин, вказуючи, що є дилером лідерів шинного ринку України.;-). При цьому свого складу не було — це і є відправна точка онлайн продажів.

Потім з'являлися сайти де збиралися хлопці, які обзвонювали не лише лідерів і «хлопців біля кордону», які не любили афішувати своє існування. Обіцяли їм, що будуть продавати їх шини, а про них ніхто й не ізнається, адже сайт буде обличчям і нікому не потрібно знати, де є фактично склад, що було цікаво обидвом сторонам.

Так звані офіційні сайти продаж великх гуртовиків не вистрелили, хоча ціни на них були регулярно рівними зі стовбчиком великий гурт. Тут психологічний момент… заходить покупець вибирає 195/65/15 літо, а йому видають три, ну максимум чотири позиції. шин. Якщо заходиш на будь-який не офіційний сайт, а там у результах видачі більше 100 варіантів. І всі ці історії по офіційні поставки, про гарантію - нікого не торкнули тому, що часто були просто словами — тут якраз наші гуртовики недопрацювали. Не стільки гуртовики, як офіційні представництва виробників шин. Тому інтернет-продавці шин, які мають свій склад змушенні піддягувати сторонніх постачальників тому, що український покупець хоча мати велике поле вибору.

марктетплейси в Україні стали місцем розпродажу шин, зливання залишків — аж ніяк не місцем для росту продажів. Український спеціалізований маркетплейс шин був актуальний, коли був ріст кількості постачальників, коли на даній платформі можна було зустріти унікальні склади, де більше ніде немає. Коли ринок ужимається, коли відсутня різниця між гуртовою й роздрібною ціною (явно відслідковується у вантажному сегменті). Коли склади ліквідовуються і фактичні гуртові ціни заходять у тінь.

На шинному ринку вже таке було, розсилаються прайси і програми, а приїзжає менеджер і на словах розказує як є — ми знову до цього повертаємся. (приклад конкурентного ринку, мобільний зв«язок. Усі ми отримували пропозиції від мобільного ператора про тариф якого фактиного не існує, його немає на сайті… у мене із 6 трубок чотири на такому працюють)

Спеціалізовані шинні маркетплейси добре працюють у сезон: немає часу моніторити й чекати шини. Зайшов на сайт, знайшов найничжу ціну, оплатив, завтра вже в тебе продаються шини. Проте, з кожним роком постачальники отримуюють усе менше вигоди. Ціна головний фактор закупівлі шин у гурті. “Секретні склади”  навчилися працювати з новими технологіями. Це виглядає так — заливається прайс і потім проводиться моніторинг цін — позиції зі складу повинні попадати в першу трійку, якщо ні, то ціни опускається й перезаливається прайс. Якщо з'являється новий постачальник із низькими цінами, то «хлопці» продають конкурентні позиції під нуль, а зароблять на інших. Новий постачальник бачить, що відбувається і просто покидає майданчик — для чого воно йому? продажів немає? а вся Україна бачить, що там у селі Іванівці шин на один мільйон доларів (спрощую звичайно, але виглядає так). Відповідно від торгового майданчику вигоду в сезон із продажів мають три-чотири постачальники, які вірно моніторять ціни. І можуть забезпечити найничжу ціну по Україні.

До речі, така ж сама штука відбувається і на європейських маркетплейсах. Доходить до смішного - один маркетплейс є постачальникм в базі, хоча сам є маркетплейсом. Наприклад, в Польші є шинний маркетплейс і в них є постачальники італійський і німецькі маркетплейси. ;-)